Text/HTML
Add Content...
Text/HTML

Veelgestelde vragen

Text/HTML

Veelgestelde vragen over het ontvangen van pakketten

 
Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket kan ophalen bij een DPD ParcelShop?
Dat is afhankelijk van waar je bestelling vandaan komt. In België is dit meestal de volgende dag. Je krijgt een e-mail of sms als je bestelling klaar ligt in de shop.

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard in een DPD ParcelShop?
Vanaf het moment dat je pakket aankomt, bewaren we het 8 kalenderdagen voor je.

Wat moet ik meenemen als ik een pakket ga ophalen bij een DPD ParcelShop?
Als je je pakket op komt halen, moet je een geldig legitimatiebewijs bij je hebben.

Kan ik mijn bestelling volgen met track & trace?
Dat is afhankelijk van de afzender. Als je een link of pakketnummer van de afzender ontvangt, kun je jouw pakket via track & trace volgen op www.dpd.be.

Kan ik de keuze voor een DPD ParcelShop/afhaalpunt aanpassen nadat de bestelling is afgerond?
Nee, dat is niet mogelijk

Kan iemand anders mijn pakje ophalen bij een DPD ParcelShop?
Ja, je kunt iemand machtigen om jouw pakket op te halen. Zorg er dan wel voor dat deze persoon een kopie van jouw legitimatiebewijs bij zich heeft.

Wat moet ik doen als mijn pakket niet bij de DPD ParcelShop/het afhaalpunt ligt?
Heb je een bericht ontvangen dat je pakket is bezorgd en ligt het niet in de DPD ParcelShop? Neem dan even contact met ons op via webparcel@dpd.be. Je kunt ook bellen naar telefoonnummer +32 (0) 78 15 25 05. Wij zijn van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 17.15 uur.

Mijn bestelling in de verpakking is beschadigd, wat nu?
Dat is heel vervelend. Je kunt het beste even contact opnemen met de afzender van het pakket.

Kan ik mijn bestelling ook terugsturen via een DPD ParcelShop?
Dat kan als de afzender deze mogelijkheid ook biedt. Neem daarom contact op met de afzender om hier zeker van te zijn. Je kan ook zelf een pakketlabel in een DPD ParcelShop/afhaalpunt kopen en je pakket terugsturen.